Met kuierwandelingen beleef je de natuur

“Biowalking” gaat per 2023 verder onder de naam “Kuieren”, op deze pagina zijn de data en het laatste nieuws te vinden>>.

Wil je graag wandelen op een langzamer tempo en ruim de tijd hebben om je te verwonderen en te verbazen over de natuur? Loop dan mee met de kuierwandelingen in ons mooie Sint-Oedenrode en omgeving onder begeleiding van twee gidsen.

Hoe ziet zo’n kuierwandeling eruit?

Het zijn 4 maandelijkse wandelingen op vrijdagen van 10-12.00 uur en we gaan op een rustig wandeltempo de natuur verkennen. De gidsen laten u de interessante plekken zien, vertellen vanalles over de planten, de bomen en het landschap.

Als deelnemer kunt u met een gemiddelde conditie prima meelopen. Het gemiddelde wandeltempo ligt op ca. 3,5 km/uur. De wandeling is ca. 4 km lang. We wandelen voornamelijk op smalle (zand)paden, dus rolstoel en scootmobiel zijn hiervoor niet geschikt.

We starten elke keer vanaf een andere locatie, de ene keer vanaf een horecagelegenheid, een andere keer bij een parkeerplaats o.i.d. Terug bij de startlocatie praten we na onder het genot van een kopje koffie of thee voor wie wil. Deelnemers betalen hun eigen consumptie (bij horecagelegenheid) of kunnen zelf koffie/thee meebrengen.

Er kunnen maximaal 20 deelnemers meedoen.

Biowalking IVN Sint-Oedenrode voorjaar

Data en locaties

10 maart: vertrek 10.00 uur vanaf de Sint-Martinuskapel aan het Everse Akkerpad. Vanaf hier lopen we de Veldweg. Een mooie route langs velden, de Dommel en door de Moerkuilen.
14 april: vertrek 10.00 uur vanaf de parkeerplaats van Ahrend, Kofferen 60. Vanaf hier lopen we een gedeelte van het Ommetje Rijsingen.
12 mei: vertrek 10.00 uur vanaf de Vresselse Hut, Vresselseweg 33. Vanaf hier lopen we of het Vressels Bos in of de Everse Akkers (gebied langs de Dommel)
2 juni: vertrek 10.00 uur vanaf de Antoniusmolen in Eerde, Zandvliet 11. Vanaf hier lopen we naar de Eerdse Bergen.

Kosten

De kosten zijn € 10 voor niet-leden; voor leden van IVN Rooi zijn de wandelingen gratis. Een lidmaatschap kost € 24 per jaar. Kijk maar eens op deze website welke voordelen dat oplevert (o.a. elk kwartaal een leuk natuurmagazine van IVN Nederland).

Aanmelden

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar kuierenmetivnrooi@gmail.com. Als u lid bent dit graag erbij vermelden. Aanmelding geschiedt op volgorde van binnenkomst.