Vlinders

Vlinderstichting komt naar provincie Groningen

Noord Groningen 16 november 2023

Dit jaar bestaat De Vlinderstichting veertig jaar. Al veertig beschermt De Vlinderstichting dus de vlinders (en ook libellen) in ons land. Dat brengen ze landelijk onder de aandacht: ‘In vlindervlucht door Nederland!’. Bijna alle twaalf de provincies zijn inmiddels dit jaar al afgegaan (elke maand één provincie), maar er resteren nog twee provincies, namelijk Groningen en Drenthe.

Groningen
Datum: Zondag 26 november
Tijdstip: aanvang 13.30 tot ca. 17:00 uur
Locatie: Artphy, Kempkebosweg 4, Onstwedde

Natuur in Groningen: Waar komen we vandaan en waar willen we heen?
De Vlinderstichting, SoortenNL en De Kift slaan de handen ineen voor een evenement ‘Het uur U’ rondom natuur, cultuur en verhalen.

Het is een hele middag over natuur in Groningen: verleden, heden en toekomst. Waar komen we vandaan en waar willen we heen? Sander Turnhout, schrijver van het Basisboek Veldbiologie en Dan staat het gras als liefde, een toekomst voor Natuur in Nederland leidt de middag in en onder begeleiding van De Kift, muzikale vertellers van literaire verhalen, duiken we de natuur van Groningen in. Ook onze soorten worden niet vergeten: Rik Wever, coördinator nachtvlinders van De Vlinderstichting, verzorgt een presentatie over nachtvlinders, toegespitst op soorten uit de provincie en geeft een wintervlinderexcursie aan het einde. Het is één van onze laatste jubileumactiviteiten, dus mis het niet!

Meer informatie en aanmelden: www.vlinderstichting.nl/november-groningen
Men kan op eigen gelegenheid naar de locatie komen. Bij voldoende interesse organiseren we een bus vanaf centraal station Groningen naar Onstwedde, en na het programma weer terug.

Drenthe
Op zaterdag 16 december zijn we in Zuidwolde, Drenthe. Daar maken we er een mooie middag van samen met Natuurvereniging Zuidwolde.

Bron: De Vlinderstichting

Op zondag 26 november landt onze Vlindervlucht in Onstwedde, Groningen.