Water

Mooie sneeuwklokjeswandeling

Noord Groningen 24 februari 2024

Uithuizermeeden – Vanochtend 24 februari was de sneeuwklokjeswandeling in de Wytsemakooi. Deze eendenkooi van Natuurmonumenten ligt even ten noorden van Uithuizermeeden. Arie Beemsterboer en Wim Bosscher waren vandaag onze gidsen. Zij zijn vrijwilligers bij Natuurmonumenten die samen met andere vrijwilligers de kooi onderhouden.

Beide heren namen een groep mensen onder hun hoede en vertelden over de historie en de werking van de kooi. Daarnaast was er ook aandacht voor de planten, struiken en paddenstoelen die in de kooi staan. Er zijn nog nooit zoveel rode kelkzwammen geweest als dit jaar.

Altijd weer bijzonder als mensen van dichtbij komen en nog nooit bij deze kooi zijn wezen kijken, of zelfs niet van het bestaan afwisten. Na vanochtend zijn ze een mooie ervaring rijker.
Dank aan Wim en Arie voor hun begeleiden van deze excursie en Johanna voor de organisatie.