Volgeboekt: Lijnwandeling naar Groesbeek

Helaas mensen, voor deze wandeling kun je je niet meer aanmelden. Alleen degene die reeds zijn aangemeld kunnen mee. Misschien vind je nog een andere leuke activiteit op onze website: Activiteiten – Rijk van Nijmegen (ivn.nl)

Op 2e Paasdag, maandag 1 april (geen grap) organiseert IVN een lijnwandeling (van A naar B dus) door het bos.

Beleef het voorjaar in de Groesbeekse bossen middels een doorsteek van Hotel Rozenhof in de Heilig Landstichting naar de Wolfsberg in Groesbeek.

Samen met IVN gids Pieter Thissen loopt u over oude landgoederen, door het sinds 2004 opengestelde terrein van het vroegere sanatorium Dekkerswald (hier gaan we op zoek naar de jachthutten) en door het prachtige, rustige Kraaiendal (met spechten en uilen). Bovendien bezoeken we het landgoed de Hooghe Hoenderberg met een prachtige lunchplek (zicht op het Maasdal) en eindigen we bij het oude landhuis de Wolfsberg.

Het is een langere wandeling dan gebruikelijk (maximaal 4 uur onderweg), er zal dan ook iets meer doorgelopen worden. Toch zal Pieter veel laten zien en vertellen zodat het uitgestrekte bos en haar geschiedenis tot leven komen.

De start is om 10.00 uur op de parkeerplaats tegenover Hotel Rozenhof (Nijmeegse baan 114, Heilig Landstichting). Daar is ook de halte van buslijn 5 (Beuningen – Groesbeek,  bushalte Panovenlaan).

Na afloop van de wandeling stappen we in Groesbeek op de bus (Halte Zuidmolen, buslijn 5) om terug te keren naar het startpunt.

tip: neem wat drinken en eten mee, want we komen onderweg geen herberg tegen :-), en een verrekijker, voor gevederde en andere bosbewoners.

De excursie zit vol. Aanmelden is niet meer mogelijk.

foto van Jos Braam

Nijmegen_foto_Jos_Braam_Dekkerswald 01 april 2024 - 10:00