Minicursus Naaldbomen

Weten jullie dat er in het Zeisterbos meer dan vijftien soorten naaldbomen staan waaronder drie soorten fijnsparren, drie soorten zilversparren, drie soorten naald-verliezende naaldbomen en sequoia’s?

Het IVN organiseert een minicursus Naaldbomen in het Walkartcentrum in Zeist. De minicursus bestaat uit een lesavond op donderdag 16 mei en vervolgens een excursie-ochtend op zaterdag 18 mei. Deze minicursus is geschikt voor iedereen met belangstelling voor bomen. De lesavond omvat een inleidende presentatie over naaldbomen en zal daarna aan de hand van beelden 15 soorten naaldbomen behandelen qua herkomst, habitus, naalden, bloeiwijze, kegels, twijgen, knoppen, biodiversiteit, hout en gebruik. Na de pauze wordt er geoefend in het op naam brengen van de soorten aan de hand van twijgen en kegels. Tijdens de excursie-ochtend kunnen we dan de totale bomen in het bos laten zien en toelichten.

Wil je mee doen met deze interessante cursus, wacht dan niet te lang met aanmelden. Inschrijving (uiterlijk 1 mei) gaat op volgorde van aanmelding en stopt bij maximaal 20 deelnemers.

Lesavond: do 16 mei, 20.00-22.00u, Walkartcentrum in Zeist
Excursie: za 18 mei, 9.30-12.00u, Zeisterbos. Exacte startplaats volgt tijdens de lesavond
Kosten: € 12,50 voor niet-leden en € 10,00 voor leden van IVN of KNNV, dit is inclusief koffie en thee tijdens de lesavond. Betaalgegevens volgen na bevestiging in mail.
Aanmelding: bij René Wassenberg, vóór 1 mei

Vanaf 16 mei 2024 - 20:00
donderdag 16 mei 2024
20:00 tot 22:00 Alle data tonen