Natuurkoffer

De natuurkoffer is een koffer vol natuurproducten om ouderen de natuur te laten beleven zonder dat zij daarvoor de deur uit hoeven. Vrijwilligers van IVN trekken met deze koffer langs zorgcentra om de zintuigen van ouderen te prikkelen: de geur van dennennaalden, het zien van natuurbeelden, het voelen aan een ruwe bolster van een kastanje, het proeven van zelfgemaakte bramenjam. De natuur wordt zo ingezet als middel om herinneringen op te halen, gesprekken te stimuleren en het sociaal isolement te doorbreken.

Sinds kort zijn er bij onze afdeling ook weer vrijwilligers actief met de natuurkoffer. Wil je een aanvraag doen voor de natuurkoffer of er gewoon wat meer van weten, neem dan contact op via pr@ivnhkr.nl