Over Heuvelrug en Kromme Rijn

Wij zijn actief in de natuurgebieden rondom de gemeenten van de Utrechtse Heuvelrug (Amerongen, Doorn, Driebergen-Rijsenburg, Leersum, Maarn, Maarsbergen en Overberg), Bunnik en Zeist. Dankzij de ligging tussen de oeroude stuwwallen van de Heuvelrug en de veel jongere Kromme Rijn liggen er in ‘ons’ gebied unieke en gevarieerde landschappen met een rijke flora en fauna. We vinden er onder andere droge bossen, heiden, stuifzanden, vennen, landgoederen, halfopen cultuurlandschappen, vochtige rivierbossen en graslanden.

Een overzicht van ons gebied kunt u hier bekijken

Onze activiteiten bestaan onder andere uit het organiseren van excursies en het geven van cursussen. Ook hebben we een enthousiaste jeugdgroep met kinderen van 8 tot 12 jaar, die elke maand op zoek gaan naar slangen, paddenstoelen, sterren of de boswachter helpen met zagen en knotten!

In de vereniging spelen veel enthousiaste leden en gediplomeerde natuurgidsen een actieve rol. Zij zetten zich met plezier in als vrijwilliger voor het doel van het IVN: de natuur dichter bij de mensen brengen door voorlichting en educatie.

Iedereen die onze doelstellingen belangrijk vindt, kan ons steunen door lid te worden en kan desgewenst natuurlijk ook als vrijwilliger bij ons aan de slag! Gezamenlijk werken aan groene en duurzame initiatieven om jong en oud er bewust van te maken hoe leuk, leerzaam, gezond en belangrijk natuur is!

We zijn op social media actief, je kunt ons volgen op Facebook of Instagram