Over IVN Hengelo

Het IVN, Instituut voor Natuureducatie en duurzaamheid, is een landelijke vereniging van vrijwilligers, die hun kennis en liefde voor natuur en milieu met geïnteresseerden willen delen.

IVN Hengelo is in 1960 opgericht. Wij willen graag een bijdrage leveren aan de waardering van het groen in onze stad en directe omgeving. Wij laten mensen zelf de natuur beleven tijdens onze excursies, schoolwandelingen of een bezoek aan onze nieuwe Heemtuin en aangrenzend Beleefbos in het Stadspark Weusthag,

Snuffel eens door deze site, bezoek ons op zondag (van mei t/m augustus) in Heemtuin Weusthag, van Alphenstraat 15a (achter de Hengelose IJsbaan/Combibaan), volg één van onze cursussen of ga eens mee op de door ons georganiseerde natuurwandelingen in Hengelo zelf of daarbuiten. Waardering en interesse in de natuur zijn zaken die wij graag met u delen. Het samen doen van bijzondere waarnemingen of het meehelpen bij activiteiten zijn wat dat betreft ons even veel waard.

Heb ik u nieuwsgierig gemaakt? Bel of mail met één van onze contactpersonen en wij zullen zorgen dat u wordt geholpen. U bent van harte welkom!

met vriendelijke groet,
Rewert Wolthoff,