Wandelen en vogels spotten met IVN Helden in de Nationale Vogelweek

Van 11 tot en met 19 mei 2024 wordt weer de Nationale Vogelweek gehouden. In het hele land vinden dan meer dan 100 vogelexcursies plaats (voor info hierover zie de website van de Vogelbescherming). IVN Helden kan natuurlijk niet achterblijven en organiseert een mooie vogelwandeling in het natuurgebied Vlakbroek op zaterdag 18 mei. Het Vlakbroek ligt aan de rand van Koningslust en is een gebied rondom de Everlose Beek die vroeger in verbinding stond met de Maas. Het is dan ook een natte streek en erg gewild voor vele vogels. Talrijke vogels zoals de koekoek, zwarte specht, grote zilverreiger, blauwborst, boompieper, geelgors en nog vele andere soorten zijn te spotten. Ervaren vogelaars van de werkgroep zullen de wandelaars wijzen waar ze naar moeten kijken en hun attenderen op herkenbare geluiden van onze gevederde vrienden.

De wandeling is gratis en zowel voor leden en als voor niet-leden. Ze start om 09:00 uur vanuit de parkeerplaats bij de kerk van Koningslust. Diegenen die geen vervoer hebben, kunnen zich om 08:30 uur bij het Kerkeböske verzamelen. Vervoer naar het Vlakbroek wordt dan vanuit IVN geregeld.

Voor meer informatie mail de IVN werkgroep: vogelwerkgroep@ivnhelden.nl

18 mei 2024 - 09:00
zaterdag 18 mei 2024 09:00