Een dag naar de de herder op de heide

Haaksbergen 22 mei 2023

“Kom tot jezelf in deze hectische tijd “

Heb je altijd al de rust willen ervaren van het hoeden van een schaapskudde?

Heb je altijd al de honden met de kudde aan het werk willen zien?

Heb je altijd al vragen gehad voor een schaapsherder?

Vind je het leuk van alles te horen over het Haaksbergerveen?

Dan is nu je kans!

De Stichting Schaapskudde Haaksbergen organiseert in samenwerking met het IVN Haaksbergen wandelingen naar de schaapskudde in het Haaksbergerveen.

De start is in het Bezoekerscentrum van de Schaapskudde. Onder het genot van een kop koffie vertelt de IVN gids over de kudde, de schaapskooi en het Haaksbergerveen.

Dan trekken we het veen in, op zoek naar de kudde. Onderweg vertelt de gids over van alles wat je onderweg tegenkomt.

Eenmaal bij de schaapskudde ervaar je de rust van de kudde, die graast in het veen, bij elkaar gehouden door de honden, onder het toeziend oog van de herder.

Ook is er de mogelijkheid de herder alles te vragen wat je wilt weten en wat nog niet aan de orde geweest is.

Het verdere verloop van de dag gaat in overleg met de deelnemers. Er is de mogelijkheid een rondje te wandelen met de gids. Ook is het mogelijk om aan het einde van de middag de kudde te vergezellen naar de nachtweide.

Voor de data, bijzonderheden en opgave kun je terecht op:  www.veenverhalen.nl

We hopen je te zien bij één van de wandelingen:

Stichting Schaapskudden Haaksbergen
IVN Haaksbergen