Paddenstoelenwandeling – Schaffelaarsebos

IVN afdeling Barneveld houdt op zaterdagmiddag 14 oktober een paddenstoelenwandeling in het Schaffelaarse bos.

De prachtige vliegenzwam en het elfenbankje kennen we wel. In het Schaffelaarse bos komen nog tientallen andere soorten paddenstoelen voor. Er zijn plaatjes- en gaatjeszwammen. Hoe kun je dat zien, waar groeien ze en waarom? De natuurgidsen van het IVN Barneveld vertellen u meer over deze wonderen van de natuur.

Ga mee met de IVN excursie. Een tip is om een spiegeltje en/of een fototoestel mee te nemen. De wandeling is ook erg leuk voor kinderen, misschien samen met opa en/of oma?

De gidsen zijn: Jan van Middendorp, Klazien Koppelaar en Aart Mulder.

De start van de wandeling is om 13.30 uur (P-plaats achter het koetshuis bij Kasteel De Schaffelaar, bij het Natuureducatiecentrum). Voor meer informatie: telefoonnummer 06 11119315. Opgeven vooraf is niet nodig.

De wandeling is voor leden, donateurs en kinderen tot 12 jaar gratis. Niet- leden betalen € 3,50 per persoon, maar kunnen zich ook ter plekke opgeven als lid of donateur (en zo ook aan de andere excursies gratis deelnemen). Hiervoor is een formulier bij de gids aanwezig.

Graag tot 14 oktober aanstaande!

Parkeerplaats Schaffelaarsebos
3771 VH Barneveld
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: De wandeling is voor leden, donateurs en kinderen tot 12 jaar gratis. Niet-leden betalen € 3,50 per persoon, maar kunnen zich ook ter plekke opgeven als lid of donateur (en zo ook aan de andere excursies gratis deelnemen). Hiervoor is een formulier bij de gids aanwezig.
  • Aanmelden verplicht: Nee