IVN Asten-Someren viert feest Overig

IVN Asten-Someren 60 jaar jong!

Asten-Someren 8 januari 2023

Dit jaar is het 60 jaar geleden dat onze vereniging werd opgericht. Gedurende het gehele jaar, maar vooral in het voor- en najaar- staan onze publieksactiviteiten in het teken van dit jubileum.

Hier volgt een overzicht van het programma. Noteer de data alvast in Uw agenda en houdt vooral onze site, de FB-pagina en de perspublicaties in de gaten voor nadere informatie!

Overzicht jaarprogramma (onder voorbehoud van wijzigingen en aanvullingen):

Gedurende het gehele jaar:
  • Fotowedstrijd met als thema “” Klimaat, water, natuur en de mens”. Inwoners van Asten, Someren en Deurne kunnen van maart tm oktober meedingen naar de “beste foto van de maand”.
  • Natuurwandeling; elke maand een attractieve wandeling voor jong en oud.
  • Stulplezing; elke maand een presentatie over een boeiend en actueel onderwerp.
  • Fotolezingen: een 4-tal lezingen waarbij foto- en filmpresentaties centraal staan.
  • Natuurontwikkeling Moorsel; herinrichting met aanleg voedselbos nabij dit gehucht.
  • Cursus: Kennismaking met de natuur.
Voorjaar:
  • 16 april, het Aa dal centraal; fototentoonstelling, fietstocht en wandeling om de mooiste plekken van onze beken te ontdekken.
  • 25 en 29 april, de herder en zijn schapen, eerst een presentatie over zijn werk, daarna op bezoek met een demonstratie.
  • 14 mei, vogelkijken bij het Beuven; ontdek de mooiste vogels door een echte kijker!
  • 10 juni, slootjesdag; ontdek wat leeft in het water en help de wetenschap.
  • 1 juli, zwaluwfietstocht; samen op zoek naar deze luchtacrobaten.
Najaar:
  • 9 september; demonstratie vogelringen; help mee vogels te ringen en ontdek het resultaat.
  • Sept/okt; bodemdierendag, wat leeft er in een gezonde bodem?
  • 8 oktober; Natuurmanifestatie rond de Stulp. Een manifestatie met informatieve stands maar vooral veel activiteiten voor jong en oud! LET OP, dit was zaterdag 7 oktober.