Cursussen

Als u meer wilt weten van de natuur om u heen, dan helpen onze korte cursussen u op weg. Onderwerpen die we de afgelopen jaren behandelden waren natuur (algemeen), vogels, planten (basis), water, natuurfotografie, libellen en vleermuizen. Ook maatschappelijk actuele cursussen worden georganiseerd, zoals klimaat en energie, biodiversiteit en duurzame ontwikkeling. Een goede manier om tijdig op de hoogte te zijn van aankomende cursussen is een gratis abonnement op onze algemene nieuwsbrief. In de cursus wordt kennis gecombineerd met ontdekken, verkennen en beleven.

De cursussen worden vooraf aangekondigd op de website, in de maandelijkse digitale nieuwsbrief, plaatselijke kranten en ons verenigingsblad de Schreever. Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met:

cursuswerkgroep cursus@ivnastensomeren.nl

Naast onze eigen cursussen worden er ook door externe partijen (digitale) cursussen aangeboden. Eén van deze aanbieders is de soortenacademie. Zij bieden onder andere basiscursussen flora, amfibieën en reptielen aan. Houdt er wel rekening mee dat deze cursussen zijn afgestemd op de tijd van het jaar, waardoor deze vaak in het voorjaar starten en enkele maanden duren.