Cursus de lente anders beleven

De lente een optimistisch seizoen, wij hebben nieuwe verwachtingen, zien veel kleuren en nieuw leven bij planten en dieren. De dagen lengen, het wordt warmer, we ervaren een positieve energie.

Met hoe de natuur én de mens de lente ervaren en welke invloed dat heeft ervaart u in een korte cursus over de lente. In twee lesavonden en een excursieochtend komen diverse aspecten aan bod.

Programma:

Data: 10 april; 17 april; 20 april

Woensdag 10 april 19.30 uur: Op deze avond gaat Gaby Bollen, ecoloog van Natuurmonumenten in Limburg, ons op een deels interactieve manier meenemen in de wondere wereld van planten en dieren in de lente. Wat gebeurt er in de planten en bij de dieren, een boeiend fenomeen.

Woensdag 17 april 20.00 uur: Vanavond Toon van Helmond, gepensioneerd psycholoog , zal ons bewust maken van de invloed van het weer op ons gemoed. Huiswerk vooraf: Houd een aantal weken bij welk cijfer u de dag geeft.

Annie van Galen-Derks, oud-docent natuuronderwijs aan de Fontys Pabo in ’s-Hertogenbosch, sluit aan met de veranderingen van de zonnestanden en haar energieafgifte in de seizoenen.

Zaterdag 20 april excursie 9.30 uur. Een excursie door de schitterende Herbertusbossen, in Heeze vaak kasteelbossen genoemd, met Mari de Bijl en Ciel Broeckx. Mari is oud-beheerder van Brabants Landschap en natuurcolumnist bij het Eindhovens Dagblad. Ciel Broeckx is natuurgids en -docent bij IVN Heeze-Leende en ontwerpt natuurvriendelijke tuinen en erven.

De cursus vindt plaats in verenigingsgebouw de Stulp, Ostaderstraat 30 te Asten.

De cursusprijs bedraagt voor IVN-leden €15,- en voor niet leden €20,- Koffie en thee zijn inbegrepen. U kunt zich aanmelden door het invullen van het aanmeldingsformulier.

De cursus gaat door met minimaal 15 inschrijvingen en het maximum is 30 deelnemers.

10 april 2024 - 19:30
woensdag 10 april 2024 19:30