Bosdag Sterrenschool - Scharrelkids Overig

Er komt (weer) een IVN-werkgroep in Epe-Heerde

Apeldoorn 25 mei 2023

Begin dit jaar ontstond een gesprek over activiteiten in het noordelijke werkgebied van IVN-Apeldoorn. In het verleden was er een werkgroep Epe, maar die is al enige tijd niet meer actief. Toch bestond (en bestaat!) er bij de leden in het noordelijke werkgebied belangstelling voor meer activiteiten in de directe omgeving. De omgeving van Apeldoorn is prachtig, maar als je in Epe of Heerde woont, is het vaak net een beetje ver weg.
Het idee werd concreet omdat er vanuit een basisschool in Epe en een natuurspeelplaats in Veessen vragen binnenkwamen of IVN iets kon betekenen bij kinderactiviteiten.

Jurn Buisman en Francien van Putten hebben samen een brainstormbijeenkomst georganiseerd waarin we met een aantal leden -die in Vaassen of noordelijker wonen- hebben nagedacht wat we zouden kunnen en willen doen in de regio. Er ontstond tijdens een enthousiasmerend gesprek een heel lijst van mogelijkheden. Daarbij willen we aansluiten bij de al bestaande werkgroepen van IVN-Apeldoorn. Verder willen we ook kijken of we interessante samenwerkingen in de regio kunnen aangaan.

Inmiddels is duidelijk dat we ons in eerste instantie willen richten op excursies, activiteiten voor kinderen en wellicht natuurwerkzaamheden.

Wil je meer weten over deze werkgroep neem dan contact op via epe-heerde@ivn-apeldoorn.nl

Francien van Putten
Coördinator werkgroep Epe-Heerde (i.o)