Natuurkoffer

De IVN Natuurkoffer is een koffer vol natuurproducten om ouderen die niet goed ter been zijn de natuur te laten beleven zonder dat zij daarvoor de deur uit hoeven. Vrijwilligers van IVN trekken met deze koffer langs zorgcentra in Flevoland om de zintuigen van ouderen te prikkelen. Hierdoor komen herinneringen naar boven die aanleiding zijn voor een gesprek. De natuur wordt ingezet als middel om herinneringen op te halen, gesprekken te stimuleren en het sociaal isolement te doorbreken.

IVN Natuurkoffer

Natuurkoffer: iets voor jou?

Wil je als zorgcentrum ook je bewoners in contact brengen met de natuur? Of wil je als vrijwilliger met een IVN Natuurkoffer naar een zorglocatie bij jou in de buurt? Neem dan contact op met Ilse Suijkerbuijk van IVN Flevoland.