Groen om te doen
Natuur
dinsdag31mrt2020

Doe-tip: Dieren, planten en paddenstoelen herkennen met ObsIdentify

Lijkt het je leuk om mee te helpen met Natuuronderzoek? Met de ObsIdentify app weet jij precies welke dieren en planten er in jouw omgeving te vinden zijn.

Vanaf je balkon of tuin

Via de ObsIdentify app kan jij meehelpen aan natuuronderzoek. Deze app helpt je via beeldherkenning specifieke planten, dieren en paddenstoelen te herkennen. Daarna kan je je observaties uit jouw omgeving delen via waarneming.nl. Momenteel is er vanwege het Coronavirus besloten om het delen van informatie over zeldzame soorten tijdelijk te stoppen, om grote groepen waarnemers in de natuur te voorkomen. Maar je kan ook prima helpen door de natuur vanaf je balkon of tuin te observeren! Dit is niet alleen erg nuttig voor het natuuronderzoek, het is ook nog eens super leuk om te doen.

ObsidentifyDownload de ObsIdentify beeldherkennings app voor Android of Apple, en ontdek welke dieren en planten er in jouw omgeving te vinden zijn. zoekkaarten

Liever even offline?

Dat kan ook! Met dit pakket van 35 zoekkaarten leer jij een heleboel planten en dieren herkennen!

Blijf op de hoogte van onze laatste tips!

Ja, ik wil de #groenomtedoen tips ontvangen

Ga je toch de natuur in?

Wil je toch écht even lekker de natuur in voor wat beweging, frisse lucht en een helder hoofd, dan begrijpen wij dat natuurlijk maar al te goed! Geniet vooral van de natuur, maar blijf dichtbij huis en vermijd drukke plekken. Houd altijd de RIVM richtlijnen in acht:

• Vermijd drukke plekken;
  • Houd altijd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar;
  • Heb je griepverschijnselen, blijf dan thuis;
  • Was je handen zodra je thuiskomt;
  • Houd rekening met elkaar en de natuur.

Houd de site van RIVM in de gaten voor de laatste richtlijnen omtrent corona.