Bloeiende berm met jarig IVN Biodiversiteit

Bloeiende berm met jarig IVN

Woerden 2 mei 2021

Op 28 april overhandigde voorzitter André van Kleinwee van IVN Woerden bij de Steinhagenseweg een ecologisch bloemenmengsel aan wethouder Ad de Regt van de gemeente Woerden. De gemeente gaat het zaad uitstrooien in de berm tussen het fietspad en de rijbaan van de Steinhagenseweg. De bloemen zullen straks over een oppervlakte van 900 M2 te zien zijn.

De aanleiding voor deze actie is het veertigjarig bestaan van IVN Woerden. De natuurvereniging wil hiermee bijdragen aan de duurzaamheid in de gemeente Woerden. De wilde bloemen, met margrieten, knoopkruid, wilde peen en duizendblad zijn niet alleen mooi om naar te kijken, maar ook een paradijs voor  vlinders, wilde bijen en andere insecten.

IVN Natuureducatie zet zich als non-profit organisatie in voor een groene, gezonde en duurzame omgeving door jong en oud actief te laten ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. IVN Woerden heeft 200 leden. Al veertig jaar brengen de werkgroepen van de vereniging het publiek en de  leden door excursies en activiteiten voor de jeugd in contact met de natuur en dragen zij bij aan de onderhoud van het landschap