Publieksexcursie winterbeelden landgoed Rheebruggen

Zondag 19 maart verzorgt IVN afdeling Westerveld een publieksexcursie op het landgoed Rheebruggen van het Drentse Landschap. Het thema is winterbeelden en herkenning van (loof)bomen in de winter.

Rheebruggen is een landgoed op een keileem bult in het dal van de Olde Aa, tegenwoordig Oude Vaart. Door zijn ligging was het de logische plaats om 6 eeuwen geleden een landgoed te stichten. Dit landgoed heeft nog alle kenmerken van een landgoed zoals oude loofbossen, weiden, roggeakkers en 4 boerderijen. Alleen het landhuis ontbreekt. Dit is in 1830 afgebroken. In 1972 maakt stichting Het Drentse Landschap een flinke start met de aankoop van het landgoed. Inmiddels is ruim 270 hectare in bezit. Het is rijk aan plantensoorten, vogels en andere dieren en heeft een zeer gevarieerde begroeiing aan loofbomen. Al met al een uitstekende plek om de grote variatie aan boomknoppen te bekijken en ook de soorten stammen en variatie in vertakking.

We starten om 9.30 uur bij het bord van Drentse Landschap in de bocht van de Anserweg.

Waar
Rheebruggen