IVN Westerveld

Onze vereniging werd op woensdag 21 oktober 1992 opgericht als IVN-afd. Dwingelderveld en Omstreken door cursisten van een natuurgidsencursus.  Na de gemeentelijke herindeling in Drenthe kwam het Dwingelderveld, dat oorspronkelijk in drie gemeenten lag, in zijn geheel in de nieuwe plattelandsgemeente gemeente Westerveld te liggen. De afdeling heet sindsdien ‘IVN-afdeling Westerveld’.

IVN Westerveld heeft als werkterrein de gemeente Westerveld in Zuidwest Drenthe. Binnen ons werkgebied – een esdorpenlandschap met veel bos en hei – liggen twee grote Nationale Parken: het  Dwingelderveld en het Drents-Friese Wold .

We organiseren activiteiten of zijn actief in werkgroepen. Twee maal per jaar brengen we voor leden een verenigingsblad uit: ‘de Adder’. Raadpleeg voor een overzicht van al  onze geplande activiteiten onze agenda.

Wil je lid worden van de afdeling? Dat kan. Meer informatie vind je op de pagina lidmaatschap IVN Westerveld.