Korte cursus bunzing, hermelijn en wezel

Bunzing, hermelijn en wezel zijn kleine roofdieren die bijna iedereen wel kent, maar waar bijna niemand iets van weet. Deze cursus brengt daar verandering in. De cursus bestaat uit drie bijeenkomsten; 2x theorie en 1x een excursie.

Het zijn de ondergeschoven kindjes van onze natuurwereld, ze krijgen nauwelijks aandacht. Jammer, want ze zijn mooi, leuk en interessant. Ze hebben een verborgen, heimelijke levenswijze. Ze hebben maar één probleem: je ziet ze bijna nooit. Waar komen ze voor? Hoe leven ze? Zijn ze schadelijk of nuttig? Edo van Uchelen geeft op de cursus antwoorden op deze vragen. Verder laat hij je zien hoe je hun aanwezigheid kunt vaststellen, zonder ze daadwerkelijk te zien. Ook leer je in de praktijk het landschap herkennen waar ze leven.

Edo van Uchelen (1964) is bioloog, natuurfotograaf en actief in de marterstichting.

Data:

• Woensdag 8 maart            19.30 uur               Dorpshuis Wilhelminaoord
  • Zaterdag 18 maart            9:30 uur                  Excursie
  • Woensdag 29 maart          19.30 uur               Dorpshuis Wilhelminaoord

Op woensdagavond inloop vanaf 19.15 uur in het Dorpshuis Wilhelminaoord. Adres: Linthorst Homanstraat 14, Wilhelminaoord

Op zaterdagmorgen 18 maart om 9.30 uur aanvang excursie bij de kruising van de brug van de Wapserveense Aa met de Helomaweg (nabij Frederiksoord tegenover het terrein van Hellinga)

De cursus is inmiddels volgeboekt. Aanmelden voor de cursus is niet meer mogelijk.

Hermelijn, foto Edo van Uchelen
Waar