Interesse groepen

Milieu

De werkgroep milieu maakt zich sterk voor het IVN motto: meer natuur en een beter milieu in de woonomgeving van Son en Breugel.

Schoolprojecten

Natuuronderhoud

Naast de meer schoolse educatieve activeiten en de vertrouwde publiekswandelingen met begeleiding van een natuurgids, zet het IVN zich op een meer actieve manier in voor meer natuur en een beter milieu in onze omgeving.

Plantenstudiegroep

De plantenstudiegroep is bedoeld voor iedereen die de flora in de omgeving beter wil leren kennen. We doen dat met zoveel mogelijk zelfwerkzaamheid. In het bloeiseizoen gaan we naar buiten om planten kijken, ze bij mooi weer ter plekke te determineren en anders in het IVN-gebouw.

Steenuilen

Begin 2005 is de Steenuilenwerkgroep Son en Breugel opgericht. Om de teruggang van de steenuil tot staan te brengen hangt de werkgroep speciaal daarvoor gemaakte kasten op. De kasten worden geleverd door Brabants Landschap, die de activiteiten van alle uilenwerkgroepen in Brabant verder ook coördineert.

Zonhove

Zonhove is een behandelingsinstituut en woonvorm voor mensen met een meervoudige handicap.
Er is al ruim 33 jaar een IVN-club, met ruim 20 leden, veelal rolstoelgebruikers.

Jeugd Groep

Op zondag morgen gaan wij naar buiten, op zoek naar avontuur, in de natuur rond Son en Breugel.