Doe mee!

Word bestuurslid

IVN Son en Breugel is een vereniging waar we trots op zijn. Een vereniging met zo’n 140 leden. We organiseren allerlei activiteiten zoals excursies, wandelingen, thema-avonden, lezingen en cursussen. Voor jong en oud, activiteiten die te maken hebben met de natuur, duurzaamheid en educatie.

Maar dat gaat niet vanzelf, daar zijn enthousiaste mensen voor nodig. Naar die hulp zijn we op zoek. Iedereen die dat graag wil, kan een steentje bijdragen.

Word vrijwilliger

Een vereniging als het IVN kan niet zonder vrijwilligers om onze activiteiten voor zowel Son en Breugel als onze leden te organiseren. Vele handen maken licht werk!

Natuurgidsen

Onze natuurgidsen zijn een drijvende kracht onder de vereniging, zij organiseren excursies, geven cursussen en genieten ook samen van de natuur.

Iedere paar jaar organiseren we een natuurgidsen opleiding in regio ‘Het groene woud’

2021_06_13_10_34_02_2562_eos_80d

Natuurouders

Weet je het nog? Op zoek naar krutjes, eikels en kastanjes? De bast van een grove den voelen? Kleine beestjes scheppen uit de sloot en zelf nat worden? Brandnetels plukken of waterpeper proeven? Luisteren naar de fietspomp van het koolmeesje. Verwondering voelen over een rups die in een wonderschone vlinder verandert?

Jeugd en scholen

Via de scholen in Son en Breugel, onze natuurouders en ons Jeugd IVN willen wij de kinderen in Son en Breugel iets bij brengen over de waarde van natuur en ze laten genieten van de natuur in Son en Breugel

Leden wandeling

Andere interesse groepen