Zonhove

Zonhove is een behandelingsinstituut en woonvorm voor mensen met een meervoudige handicap.

Er is al ruim 33 jaar een IVN-club, met ruim 20 leden, veelal rolstoelgebruikers.

Er wordt acht keer per jaar een activiteit georganiseerd toegespitst op de doelgroep.
We trekken er zo veel mogelijk op uit, alleen als het weer het niet toelaat vinden de activiteiten binnen plaats.

In een rolstoel is bijna alles veraf.  Wij proberen de natuur dichterbij te brengen.
Zintuigen gebruiken om de natuur te ervaren. Door bijvoorbeeld zand, mos, gras en zaden te voelen, dichtbij te zien en te ruiken gaat er een wereld open voor onze leden.

Met een vergrootglas kleine beestjes bekijken is spectaculair, maar soms ook wel spannend. En beestjes op je hand is al weer een stap verder.

Tijdens binnenactiviteiten worden o.a. vetbollen en voederkransen gemaakt voor de vogels, bladen en zaden of de stapjes van bol tot bloem bekeken. Soms zijn er verschillende echte paddestoelen om te bekijken.

Jaarlijks maken we een uitstapje in de omgeving.

Op een zondagochtend in december maken we kerststukjes samen met het jeugd-IVN. Dat is altijd een groot feest!

De werkgroep Zonhove kan nog wel wat medewerkers gebruiken.