Biodiversiteit

open-tuin avond een succes!

Oost Veluwezoom 9 juni 2023

Vorig jaar nog een project van de biodiversiteitscursus. Bijna een jaar later, dankzij vrijwilligers die veel werk verrichten, de tegels eruit en tuin met vijver erin werd het tijd om de buurt en anderen te laten zien wat er gebeurt is. In overleg met de vrijwilligers van de Dorpstuin Zwarteweg, hebben we mensen uitgenodigd om op 6 juni naar beide tuinen te komen kijken. Het was een prachtige zomeravond en mensen kwamen binnenlopen van de straten om beide tuinen heen, IVN-leden, buurtbewoners en andere geïnteresseerden. Voor wie de Dorpstuin Zwarteweg niet precies wist te vinden, of de Klaproos, liepen Anne en Lia tussen de 2 tuinen te gidsen. Er is verteld over planten, biodiversiteit, uitgedeelde nectarkroegen en er was ook een foto-impressie van alle acties door het jaar heen. De tuin is nog volop in ontwikkeling, maar er staan al volop planten in bloei en er zit leven in de vijver. Kom vooral nog een keer kijken als je op 6 juni niet kon. De tuin verandert nog steeds! & oktober met  onze jubileum viering is ook een kans, maar eerder kan natuurlijk ook!