Overig
Overig
Op de warme zomeravond van 24 juni, bezocht een delegatie van ons bestuur het IVN in Hengelo. Zij hebben in eigen beheer een prachtig onderkomen gerealiseerd in Park Weusthag, te midden van een heemtuin, een beleefbos, een voedselbos en naast een biologische volkstuinvereniging: Natuurcentrum Weusthag
Van voorzitter Rewert Wolthoff hoorden we dat een dergelijk bouwtraject een langdurig en intensief proces is, waarbij de inzet en betrokkenheid van vrijwilligers onmisbaar is. Tijdens de rondleiding maakten we met veel interesse kennis met niet alleen het gebouw zelf, maar ook met de fraaie en inspirerende omgeving.
Het geheel is absoluut de moeite waard voor iedere natuurliefhebber – en dat op slechts 10 kilometer van Oldenzaal.
Als blijk van waardering hebben wij symbolisch een boom geschonken aan IVN Hengelo. Wij kijken uit naar een verdere versterking van de samenwerking tussen onze afdelingen in de toekomst.
Doneer aan IVN
Draag nu bij aan een generatie die de natuur kent en waardeert, gezonder opgroeit en betrokken is bij een duurzame toekomst. Met jouw donatie kunnen wij meer mensen de natuur laten ontdekken.
Aanmelden nieuwsbrief
Schrijf je in voor de maandelijkse nieuwsbrief boordevol natuurtips en inspiratie.
Volg ons op social media