Groene Visite IVN

De Groene Visite van IVN Oldenzaal-Losser e.o. is een gezamenlijk initiatief van Natuur en Milieu Overijssel en IVN Oldenzaal-Losser e.o.
Het is een activiteit waarbij IVN-vrijwilligers met een ”natuurkoffer” op bezoek gaan bij ouderen die in een zorgcentrum of verpleeghuis verblijven. Een bezoek aan de dagopvang of een zorgboerderij is ook een mogelijkheid.
In de seizoenskoffer zitten voorwerpen van “natuur uit eigen omgeving”. Te denken valt aan mooie natuurfoto’s en producten passend bij het seizoen: uitlopende, bloeiende of gekleurde takken,  bloemen, zaden, een nestkastje, cd met vogelgeluiden, groente uit de moestuin enz. Beeld, geur en aanraken, alle zintuigen worden geprikkeld.
De bedoeling is om mooie herinneringen op te halen en zo de ouderen een gezellig natuurmoment aan te bieden.

De Groene Visite komt o.a. langs bij De Scholtenhof, Gereira, De Molenkamp, en de Mariahof in Oldenzaal, Zorgboerderij Sleiderink in Beuningen, De Huiskamer, Slotsdijk in Denekamp, De Tiekerhoek in Overdinkel, Den Oostenborgh in Ootmarsum en Sint Jozef in Weerselo.

Vrijwilliger worden?
Kijk op de pagina van de werkgroep Groene Visite voor meer informatie.

Groene Visite aanvragen?
Neem contact op met Theo von Piekartz 0541-523616