Regelmatig zullen wij hier een karakteristieke foto uit ons werkgebied tonen. Deze foto is genomen in het Woldlakebos dat onderdeel is van De Weerribben. Het Woldlakebos is beroemd om zijn libellen fauna. Ook zijn hier de Zilveren Maan en de Grote vuurvlinder te verwachten.

Bekijk alle

Over IVN Noordwest-Overijssel

IVN Natuureducatie laat jong en oud beleven hoe leuk, gezond en belangrijk natuur is.

In de gemeenten Steenwijkerland, Meppel en Weststellingwerf is de IVN afdeling Noordwest Overijssel actief en organiseert lokale activiteiten.

Wij hebben ongeveer 125 leden. Een groot aantal hiervan is actief in natuurgroepen, organiseert excursies , lezingen of andere bijeenkomsten of begeleidt bij activiteiten voor verschillende doelgroepen

Hoogtepunt in onze regio is het Nationaal Park Weerribben-Wieden, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras in Noordwest Europa. Ook kent de regio andere, unieke natuurgebiedjes met bijzondere biotopen, zoals o.a. de Woldberg, Woldlakebos, het Reestdal bij Meppel, Rottige Meente, de Lendevallei, Blesdijkerheide). Regelmatig worden er ook uitstapjes georganiseerd naar gebieden buiten de regio. Samen met onze natuurgidsen kun je erop uit om te genieten van alles wat de natuur ons dichtbij en wat verder weg te bieden heeft.

In onze regio werken we nauw samen met de KNNV afdeling De Noordwesthoek, de Vereniging voor Veldbiologie. Gezamenlijk organiseren wij excursies, zijn we lid van natuurwerkgroepen en organiseren wij in het herfst / winter seizoen een aantal lezingen, die gratis toegankelijk zijn voor leden. Gezamenlijk wordt het kwartaalblad Koppel uitgegeven.

Mee naar buiten? Kijk dan in de Agenda of meld je aan voor een van de natuurgroepen die op Wat wij te bieden hebben staan.

Deelname aan alle activiteiten gebeurt vrijwillig en op eigen risico!