Bomen en struiken

Veel vrijwilligers op werkdag wilgen knotten

Noord Groningen 3 februari 2024

Uithuizermeeden – Maar liefst 15 vrijwilligers hebben zaterdag 3 februari meegeholpen bij het wilgen knotten op het perceel van Sietse Buurma in Uithuizermeeden. In november 2023 was al de helft gedaan, dit keer was de andere helft aan de beurt.

Gelukkig waren de weergoden ons gunstig gezind, want het was droog en niet te koud. Ook de voorgaande dagen was het droog geweest, zodat het land prima te begaan was. Na een korte instructie over veiligheid gingen de vrijwilligers aan de slag. Takken zagen, takken slepen, takken uit de greppel vissen, gereedschap aangeven etc. er is voor iedereen altijd wel wat te doen. Mooi dat verschillende generaties waren vertegenwoordigd deze dag. De jongste deelnemers was 26 jaar de oudste 74. Chapeau voor iedereen!

Tussen de middag trakteerde Hotel Ekamper uit Oosteinde de vrijwilligers op lekkere warme soep.
Na de lunch werd de laatste boom ontdaan van haar takken en werd al het gereedschap weer opgeruimd.

Arie en Johanna hadden alles prima geregeld; van deelnemers benaderen, zorgen dat er een EHBO-doos aanwezig is, stoelen, koek en appels voor iedereen, het regelen van de soep, tot het zorgen voor goed gereedschap (ladders, takkenscharen, pistoolzagen en beugelzagen). Aan het eind van de werkdag werden de vrijwilligers door Johanna ook nog eens verrast met een potje narcissen. Een dikke pluim voor Arie en Johanna!