Overig

IVN Noord-Groningen op oogstfeest Winsum

Noord Groningen 13 oktober 2023

13 oktober 2023 – IVN Noord-Groningen staat zaterdag 21 oktober met een stand op het oogstfeest in de Appelhof in Winsum.

Het oogstfeest wordt georganiseerd door Belangenvereniging ‘t Oldehof en Peerdewask. Deze vereniging zet zich al bijna 30 jaar in voor De Appelhof samen met 60 vrijwilligers en buurtgenoten om deze fruitboomgaard te onderhouden en te verbeteren.

Er wordt van 10.00 tot 16.00 uur een minimarkt gehouden. Mensen kunnen daar (verwerkt) fruit uit de eigen tuin verkopen.
Het feest bestaat verder uit workshops over het snoeien van fruitbomen, maaien met de zeis en biodiversiteit, hiervoor wordt een kleine bijdrage gevraagd.
Er hangt nog een beetje fruit om geplukt te worden en het kan meteen geperst worden met een mobiele fruitpers.
Ook fruit uit eigen tuin kan, tegen betaling, geperst worden.
En voor kinderen is er Levend ganzenbord (gratis).

Het bestuur van IVN Noord-Groningen staat 10.00 – 14.00 uur met een stand waar bezoekers informatie kunnen krijgen over onze afdeling. Er liggen flyers over de komende activiteiten, en er worden zelfontworpen ansichtkaarten en een natuurkalender verkocht.
Leuk als je langs komt!

Wanneer: zaterdag 21 oktober 2023
Tijd: 10.00 – 16.00 uur
Adres: Appelhof Winsum (achter NS Station)