Werkgroep heemtuin

Om vrijwilliger te zijn hoef je geen lid of donateur te zijn. Aanmelden is mogelijk bij coördinator Hub Mulders.

Werken in de Heemtuin is gezond, geeft voldoening en is gezellig. Speciale vaardigheden of kennis worden niet gevraagd. Het is fijn als nieuwe vrijwilligers bereid zijn kennis van planten en biotopen op te doen en aan de slag gaan en meehelpen om bijzondere perken te verzorgen. Jong geleerd is oud gedaan en wat je jong beleeft herinner je je een leven lang, met andere woorden: wat zou het jammer zijn als je als jongere iets laat liggen waar je anders een leven lang plezier van zou hebben.

Speciaal onderdeel van de Heemtuin is de Boerengaard. De Boerengaard omvat onder andere een traditionele moestuin en een kruidentuin. De teeltwijze in de moestuin is op basis van ecologische beginselen van de Vereniging voor Ecologisch Leven en Tuinieren (VELT). We gebruiken geen kunstmest of bestrijdingsmiddelen. Zelfgemaakte compost wordt gebruikt voor bemesting. Naast gewascombinaties wordt wisselteelt toegepast om uitputting van de grond tegen te gaan en ziekten en plagen zoveel mogelijk te voorkomen.

Onderhoud: elke zaterdag en maandag (09.00-12.00 uur). Rond 10.30 uur is er koffie en thee.