Lezing: Belang van monitoren van de vogels, planten, water, bomen en vleermuizen.

Hoe belangrijk is het monitoren door vrijwilligers en wat wordt met de gegevens gedaan? Over dit onderwerp kunt u op woensdag 3 april een presentatie bijwonen in verenigingsgebouw De Bimd van IVN Laarbeek, Beekseweg 3, 5735 CB Aarle-Rixtel. Aanvang 20.00 uur.

De presentatie wordt gegeven door Michel Brands en Maartje Bleeker. Michel is coördinator team Duurzaamheid van de gemeente Laarbeek. Maartje is werkzaam bij Ecologica, een ecologisch onderzoeks- en adviesbureau. Zij is onder meer verantwoordelijk voor de monitoring in de gemeente Laarbeek. Monitoren van biodiversiteit is het structureel inventariseren van een bepaald gebied over een langere termijn.  In Laarbeek wordt dat door vrijwilligers van de vogel-, planten-, water-, bomen-, vleermuizen- en tuinwerkgroep van IVN Laarbeek gedaan.

Onderwerpen die in de presentatie aan de orde komen, zijn:

• Wat doet Ecologica met de door IVN aangeleverde gegevens?
  • Wat doet de gemeente met de conclusies van Ecologica?
  • Wat is het belang van het vullen van de NDFF (Nationale Databank Flora en Fauna)?
  • Wat is het belang van gebiedskennis van vrijwilligers voor deze organisatie?

Kortom, wat is de meerwaarde van deze samenwerking voor natuur en milieu?

De lezing is gratis en toegankelijk voor iedereen. U bent van harte welkom.

03 april 2024 - 20:00
Wanneer