Leuke Links

logo beleef de lente

Beleef de Lente

Beleef de Lente is sinds 2007 de gratis website van Vogelbescherming Nederland waar je tussen 1 maart en 1 juli met webcams live kan kijken naar vogels in hun nest. Miljoenen bezoekers over de hele wereld hebben zo de afgelopen jaren de spectaculaire en verborgen gebeurtenissen van de broedvogels gevolgd.

flora europa

Flora Europa

Als je bloemen, planten, bomen, paddenstoelen en zwammen wilt determineren op uiterlijke kenmerken, kan dat op deze website. Er is ook een app te verkrijgen via de Google Playstore om te determineren als je onderweg bent.

Birdingplaces

Op Birdingplaces.eu kun je de beste vogelplekken van Europa vinden, allemaal bij elkaar op één plek. Met bij elke vogelplek precies de juiste informatie om een paar uur lekker vogels te kijken. Ook in Nederland vind je op deze manier buiten je eigen regio heel snel en gemakkelijk de leuke vogelgebieden.

Elke druppel telt

Watertekorten in droge perioden en wateroverlast tijdens piekbuien.Het is goed te weten dat gemeenten samen met waterorganisaties allerlei maatregelen nemen om overlast in jouw wijk te voorkomen. Zij kunnen de overlast niet alleen oplossen. Alleen met jouw hulp maken we het verschil!

Ontdekt bij het spoortunneltje bij De Piepert

halfnaaktslak

Nieuwe Nederlandse halfnaaktslak

Niet één maar twee nieuwe halfnaaktslakken!

In Eys wordt de vijfde truffelgaard van ons land aangeplant.

Hoe doe je dat, goeie truffels telen in Nederland? Lees erover in het artikel van de Volkskrant.