Plantenjacht ondanks regen succes!

Beekdaelen-Nuth 23 januari 2024

Het IVN Beekdaelen-Nuth bestaat 50 jaar. En dat willen we vieren met een aantal activiteiten. Op 2 januari was de aftrap, op plantenjacht.

Wist u dat er in de winter best veel bloeiende planten te vinden zijn? Moet het natuurlijk wel een beetje weer zijn. Maar dat viel tegen. Om 11 uur vertrok een groep van 6 mensen, zowel leden als niet-leden van het IVN, voor een wandeling door het Platsbeekdal. Best wel dapper, want het regende behoorlijk. Het enthousiasme was er niet minder om. Na de wandeling van ongeveer anderhalf uur waren er 24 soorten gescoord. Geen gek resultaat. Tijdens de wandeling werd getoond hoe je zelf de namen van de planten kunt vaststellen, ook als je geen expert bent.

Na de wandeling wachtte een heerlijke kop hete erwtensoep, wel verdiend (dank Yvon). Na nog wat napraten werd de activiteit afgesloten. Wilt u zien wat er zoal gevonden is? Dat kan via deze link: https://www.verspreidingsatlas.nl/projecten/floron/plantenjacht/melding.aspx?id=03f0e8c9-d4a3-4e0a-99b2-419a079bbf11

En zin om zelf de planten te leren ontdekken?

Neem dan deel aan onze excursies, er is altijd ruimte voor vragen en discussie. Maar nog beter, meld u aan voor de Natuurstudiegroep Hellebroeker Beemden. Zowel beginners als gevorderden brengen daar in beeld welke planten er bloeien en nog veel meer.