Feest in het kabouterbos

Op 8 april 2023 is het feest in het Kabouterbos. Waarom?

1. We krijgen heel, maar dan ook heel veel nieuwe kabouters van de Lions Club Rhijnhart. Zij hebben de kabouters zelf uit beton gegoten en daarna geverfd. En er is geld ingezameld en daarvan zijn een heleboel kabouters gekocht in alle soorten en maten.
  2. De Vlinders bestaan dit jaar 10 jaar! En ook dat is een feestje waard.
  3. En het Kabouterbos krijgt een echte Burgemeester! Hoe leuk is dat!
  4. En er zijn weer een aantal nieuwe huisjes gemaakt

13.15 uur – verzamelen voor de brug van het kabouterbos

13.30 uur – officiële overhandiging en het installeren van de burgemeester

13.50 uur – plaatsen van alle nieuwe kabouters in het bos door alle aanwezigen

14.00 uur – postenspel met allemaal leuke opdrachten in het bos en rondom het bezoekerscentrum

16.30 uur – einde postenspel

Voor wie?

Voor iedereen die erbij wil zijn. Neem gerust je vriendje of vriendinnetje mee, je opa en oma, je vader of moeder, je neefje of nichtje of je klasgenootje. Iedereen is welkom. En deze keer hoef je niets te betalen, want het is feest.

Kom je naar het officiële gedeelte?

Zorg dan dat je er om 13.15 uur bent. Je krijgt een kaboutermuts of een kleurige bandana/boerenzakdoek om op je hoofd of om je nek te knoppen. Maar op=op!. Later kan je van de bandana ook nog een knapzak van maken.

De hoofdkabouter zal samen met ons een lied zingen en ons welkom heten.

En na het installeren van de burgemeester gaan we met elkaar alle nieuwe kabouters en huisjes een plekje geven met de burgemeester voorop.
We zouden het heel leuk vinden als jullie hier allemaal bij willen zijn!

Postenspel

We hebben acht opdrachten, die je kan uitvoeren. Vier in het kabouterbos en vier in de tuin van het bezoekerscentrum. Bij de balie kan je een opdrachtenkaart ophalen. De opdrachten staan in het teken van Pasen en eieren.
De opdrachten kunnen in elke willekeurige volgorde uitgevoerd worden. Is het ergens druk, zoek je een andere opdracht uit. Je gaat zelf van post naar post. Daar staat wel een jeugdbegeleider die uitlegt wat je moet doen. Opdracht gedaan, dan krijg je een sticker!

Ben je klaar, dan lever je je opdrachtenkaart in en ontvang je een attentie. En dan mag je ook naar huis.

Je kan tussen 14.00 en 15.00 uur starten met het postspel.

Eten en drinken

Voor eten en drinken wordt gezorgd! (Ook gluten- en lactosevrij).

Aanmelden heel graag!

Laat je nog even weten of je komt? Dan weten we hoeveel kaboutercakejes we moeten bakken.

Namens alle jeugdbegeleiders van de Vlinders en de “kaboutercommissie” van Lions Club Rhijnhart

Zie ook de kabouterfilm: kabouter

Gerda Bonninga

1. 0653403123