Landelijke programma's

Onder het thema Natuur in de Buurt vallen de volgende landelijke projecten, producten en diensten:

Tiny Forest

Tiny ForestEen Tiny Forest is een dichtbegroeid, inheems bos ter grootte van een tennisbaan, waar buurtbewoners de Nederlandse natuur ontdekken. Samen maken wij Nederland een stukje wilder!

Tuiny Forest

Tuiny Forest - credit IVN Natuureducatie (1)

Voeg kleur, geur en leven toe aan jouw tuin met Tuiny Forest, een inheems bos op tuinformaat. IVN heeft in samenwerking met Sprinklr een pakket samengesteld vol biologisch gekweekte planten. Binnen een halve dag leg je daarmee een inheems microbos van 6m2 vol bomen, struiken en kruiden in je tuin aan. Goed voor bijen, vlinders, vogels én voor jou!

Nederland Zoemt

BijenNederland Zoemt wil structureel het voedselaanbod en de nestgelegenheid voor wilde bijen in Nederland vergroten. Een project van Natuur & Milieu, LandschappenNL, Naturalis en IVN.

Operatie Steenbreek

Amstelveen tegeltuinMet Operatie Steenbreek enthousiasmeren we iedereen om hun tuin te vergroenen. Tegels eruit, plant erin! Operatie Steenbreek is een landelijk initiatief; gemeenten sluiten zich aan bij Operatie Steenbreek. IVN’ers en KNNV’ers kunnen gemeenten ondersteunen bij de Operatie Steenbreek campagne.

Groene vingers in de buurt

Groene Vingers in de BuurtBuurtmoestuinen, natuurspeeltuinen en groenstroken in zelfbeheer: de laatste jaren schieten groene buurtprojecten als paddenstoelen uit de grond. Hoewel deze projecten erg kunnen verschillen hebben ze ook iets gemeen: allemaal maken ze de buurt wat mooier en gezelliger met groen. En allemaal kunnen ze wel wat extra handjes gebruiken om hun plannen uit te voeren.