Verslag excursie voor Wolderwelzijn met IVN gidsen

Zeewolde 24 maart 2024

Wolderwelzijn heeft op 20 maart al haar vrijwilligers uitgenodigd voor een high-tea in de brasserie van de RCN. Daarnaast kregen de vrijwilligers een ontspannende activiteit aangeboden. Men kon kiezen uit een sessie stoel-yoga of een wandeling met IVN gids. Henny en Marleen stonden om 13.30u klaar om met de groep op pad te gaan. Er sloten zich 15 enthousiaste wandelaars aan om mee te gaan wandelen. Omdat we slecht drie kwartier de tijd hadden, zijn we snel gestart.

Kort na de start hebben we enkele kartonnetjes met plakband uitgedeeld met de vraag of ze de lente konden opplakken. Hier werd leuk op gereageerd en men ging direct op zoek naar de eerste lente bodes.

We hebben stilgestaan bij de iepen, kurklijsten, galappels, ontstaan van de Voorlanden, etc.Het rondje dat Henny en ik bedacht hadden was al niet groot, maar we hebben deze nog flink moeten inkorten om op tijd terug te zijn. Eénmaal terug hebben we mee mogen genieten van een heerlijke high-tea. Al met al een geslaagde dag met heerlijk lente weer.