IVN Zeewolde – Privacy Verklaring

Wat is de AVG?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is een EU-wetgeving waarin het verwerken en het vrij gebruiken van persoonlijke gegevens vastgelegd is. Het bestaat uit gegevensbescherming principes en voorwaarden waaraan voldaan moet worden wanneer persoonlijke gegevens verwerkt worden.

Het doel van de AVG is om dezelfde wetten voor de bescherming van uw gegevens te hebben in alle EU-lidstaten en om burgers meer controle te geven over hoe en wanneer deze gegevens gebruikt worden, zelfs als ze zich in een ander land bevinden.

Hoewel de AVG een EU-wetgeving is, dient elk bedrijf dat goederen of diensten aanbiedt aan EU burgers, onafhankelijk van de locatie, zich aan de regelgeving te houden.

AVG en IVN Zeewolde

IVN Zeewolde is een plaatselijke afdeling van de landelijke IVN-organisatie. Voor het landelijke ledenadministratiesysteem Procurios heeft IVN Landelijk, naar aanleiding van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), een Privacy Verklaring opgesteld.

Voor de administratie van de gegevens van zijn relaties maakt IVN Zeewolde gebruik van het landelijke systeem “Procurios”. IVN Zeewolde heeft daarin alleen toegang tot de gegevens van de relaties van IVN Zeewolde.

Onder “Relaties” verstaat IVN Zeewolde:

•             Leden (Normale leden, Huisgenootleden, Ereleden);

•             Donateurs;

•             Adverteerders in de nieuwsbrief;

•             Sponsors en subsidiegevers;

•             Overige relaties (personen/instanties die om enigerlei reden ook de nieuwsbrief ontvangen).

Voor het omgaan met persoonsgegevens heeft ook IVN Zeewolde een Privacy Verklaring opgesteld.

Het Privacy Verklaring van IVN Zeewolde is in lijn met het Privacy Verklaring van IVN Landelijk en gaat met name in op de lokale omgang met de relatiegegevens.

Met welk doel worden gegevens van relaties van IVN Zeewolde bewaard? Wanneer u een relatie wordt van IVN Zeewolde worden uw contactgegevens vastgelegd.

IVN Zeewolde gebruikt deze gegevens voor:

Welke persoonsgegevens worden bewaard?

Afhankelijk van het doel worden bij IVN Zeewolde meer of minder persoonsgegevens bewaard.

De doelen zijn in dat verband:

In de tabel hieronder is aangegeven welke gegevens voor welk doel worden bewaard.

LA-L

Brief

Opmerkingen

Datum-in

Begin relatie

Vast en/of mobiel

E-mailadres

Soort relatie

X

Bij IVN Zeewolde worden geen bijzondere persoonsgegevens (godsdienst, levensovertuiging, ras, politieke gezindheid e.d.) bewaard.

Opslag en verwerking/gebruik van de persoonsgegevens

De gegevens zijn als volgt opgeslagen:

Na het beëindigen van het lidmaatschap worden alle contactgegevens verwijderd bij IVN Zeewolde. Met uitzondering van Landelijk IVN t.b.v. de landelijke ledenadministratie in Procurios

Toelichting:

Landelijk IVN ontvangt de persoonsgegevens t.b.v. het landelijk ledenadministratiesysteem Procurios. Voor het omgaan met de persoonsgegevens in Procurios verwijzen we naar het Privacy Verklaring van de landelijke IVN organisatie.

Abonneren en afmelden op de Nieuwsbrief

Alle leden van IVN Zeewolde krijgen automatisch de Nieuwsbrief.

In het aanmeldformulier van IVN Zeewolde zal worden verwezen naar het Privacy Verklaring.

Welke maatregelen zijn genomen om te voorkomen dat anderen onbedoeld persoonsgegevens kunnen inzien?

Voor het onverhoopte geval dat een datalek wordt geconstateerd is een procedure opgesteld.

Hoe worden huidige en toekomstige relaties geïnformeerd over welke persoonsgegevens worden bewaard?

•             Bestaande relaties worden per e-mail op de hoogte gesteld van dit Privacy Verklaring;

In het Privacy Verklaring is o.a. ook aangegeven in welke context welke persoonsgegevens worden bewaard.

Het Privacy Verklaring staat ook op de website van IVN Zeewolde.

Wijzigen van het Privacy Verklaring

De tekst van dit Privacy Verklaring kan, zonder voorafgaande aankondiging door het bestuur van IVN Zeewolde te allen tijde worden gewijzigd. Wijzigingen treden in werking vanaf het moment dat ze op de website zijn gepubliceerd.

Leden kunnen voorstellen tot wijziging van de privacy verklaring indienen bij het bestuur.

Voor het gebruik maken van uw rechten ten aanzien van bescherming persoonsgegevens verzoeken wij u contact op te nemen met de secretaris van IVN Zeewolde.