Lange Midwinterwandeling 2023

Elk jaar tussen kerst en oudejaarsdag organiseert IVN-Westerveld een publiekswandeling van ongeveer 20 tot 25 km door een natuurgebied in de regio. Gidsen vertellen onderweg iets over het landschap, de natuur of de cultuurhistorie. Halverwege de wandeling wordt er geluncht. De winterwandeling van 2023 vindt plaats op vrijdag 29 december 2023.

Dit jaar maken we een wandeling door het noordelijk deel van het Dwingelderveld. Langs bossen op oude stuifzandgebieden, jeneverbesstruwelen en verschillende veentjes zoals Kliploo, het Lheebroekerzand, langs het Holtveen en het Koelevaartsveen. Halverwege lunchen we bij een horecavoorziening.

Ook dit jaar zijn er weer twee routes: een lange route (20 km) en – voor wie dat liever wil – een kortere route (10 km). We lopen de route deels gezamenlijk en lunchen ook gezamenlijk. We zijn rond 16:00 uur weer terug op de parkeerplaats (korte route rond 15:00 uur).

• De groep die de volledige route loopt, vertrekt om 9:30 uur vanaf de parkeerplaats ‘Achter ‘t Zaand’ bij Lhee.
  • De kortere route vertrekt om 10:30 uur vanaf de parkeerplaats ‘Smalbroek’ (bij Lheebroek, Beilen).
  • De kosten voor de wandeling, inclusief lunch, bedragen € 20,-  (€ 17,50 voor IVN-leden). De aanmelding is pas definitief als het bedrag is overgemaakt op de bankrekening van IVN Westerveld: NL 40 RABO 0315 5005 65 o.v.v. midwinterwandeling en de naam zoals op het aanmeldformulier opgegeven.
  • We wandelen grotendeels over onverharde paden, zorg dus voor geschikt schoeisel.
  • Neem zelf voldoende drinken (koffie of thee) en eten mee voor onderweg, voor tijdens de koffiepauze ‘s ochtends.
  • De lunch is vegetarisch.
  • Honden kunnen niet mee!

In verband met reservering van de lunch is aanmelden noodzakelijk.

Inmiddels hebben zich zo veel wandelaars gemeld – met name voor de lange wandeling – dat we nieuwe aanmeldingen op een wachtlijst plaatsen. Mochten er afmeldingen komen, dan nemen we contact op.

Holtingerveld
Parkeerplaats ‘Achter ‘t Zaand’
Achter 't Zaand
7963 RA Dwingeloo