Cursus najaars- en wintervogels

Voor deze vogelcursus hebben wij besloten twee excursies gecombineerd met twee theorie-avonden aan te bieden die u de mogelijkheid geven uw kennis van onze najaar- en wintervogels en hun verenkleed op te frissen en/of uit te breiden.
In dit seizoen hebben een aantal soorten niet meer de herkenbare kleuren die ze in het voorjaar of wel broedseizoen tonen. Ze veranderen van kleed door de veren te ruien, waardoor het herkennen niet altijd even gemakkelijk is.
Ook kunnen wij bijzondere soorten aantreffen die in deze periode doortrekken van meer noordelijk gelegen gebieden op weg naar hun overwinteringsgebieden in het meestal warmere zuiden.

Kosten
Deze cursus wordt gegeven door enthousiaste en ervaren vrijwilligers van de Natuurvereniging Hollandse Delta en het IVN Voorne-Putten Rozenburg. Mede dankzij de medewerking van het Zuid-Hollands Landschap bedragen de kosten voor leden van IVN of KNNV € 35,00 (niet-leden betalen € 42,50)

Cursusdata
De cursus wordt gehouden op de volgende data:
Woensdagavonden 30 oktober en 6 november (19.30-22.00 uur) en de zaterdagen 2 november (08.00-15.00 uur) en 9 november (07.00-11.00 uur)
Als u in het bezit bent van een verrekijker, neem die dan zeker mee!
Het aantal deelnemers bedraagt minimaal 8 en maximaal 25.

Aanmeldingen kunt u richten aan cursus.knnv.ivn@gmail.com
Graag zouden wij uw naam en woonplaats van u ontvangen en kunt u ook vermelden of u lid bent van de KNNV of het IVN.
Na aanmelding krijgt u zo snel mogelijk een definitieve bevestiging van uw inschrijving.

30 oktober 2024 - 19:30
woensdag 30 oktober 2024 19:30
Bezoekerscentrum Tenellaplas
Duinstraat 12a
3235 NK Rockanje
0181 483 909 Bekijk op Google Maps
  • Kosten: €35,- voor leden van de KNNV of het IVN en €42,50 voor niet leden.
  • Maximaal aantal deelnemers: 25
  • Aanmelden verplicht: Ja