Beginnerscursus paddenstoelen

Ontdek de magische wereld van paddenstoelen! 🍄🌿
Ben je gefascineerd door de kleurrijke en mysterieuze wereld van paddenstoelen?
Dan is onze paddenstoelencursus voor beginners uitermate geschikt voor jou!
Tijdens deze cursus nemen we je mee op een avontuurlijke reis in de natuur, waar je veel leert over de verschillende soorten paddenstoelen, hun leefomgevingen en de belangrijkste kenmerken om ze te identificeren. Onze enthousiaste gidsen zullen je begeleiden en proberen al je vragen beantwoorden.

Wat kun je verwachten?
🌱 Leerzame presentatie over de basisprincipes van paddenstoelherkenning en hun functie.
🌱 Interactieve wandeling in de prachtige natuur, waarbij je paddenstoelen van dichtbij kunt bekijken en bestuderen.
🌱 Een gezellige en ontspannen sfeer waarin je kunt genieten van de schoonheid van de natuur.

De data zijn:
Donderdagavond 17 en 24 oktober in het bezoekerscentrum Tenellaplas van 19:30 – +/- 22:00

Zaterdag 9 november paddenstoelen herkennen in het Mildenburgbos van 10 uur tot 12 uur
Indien wenselijk zal er in een ander habitat nog een wandeling plaatsvinden.

Kosten
De cursus wordt gegeven door enthousiaste vrijwilligers van de Natuurvereniging Hollandse Delta (een afdeling van de KNNV) en de plaatselijke IVN-afdeling. Mede dankzij de medewerking van het Zuid-Hollands Landschap bedragen de kosten €35,- voor leden van de KNNV of het IVN en €42,50 voor niet leden. Het aantal deelnemers zal minimaal 8 en maximaal 15 zijn.

Aanmelden
Aanmeldingen voor de cursus kunnen, voor 8 juni 2024, gestuurd worden naar: cursus.knnv.ivn@gmail.com
Kunt u ook aangeven of u lid bent van de KNNV of het IVN?

17 oktober 2024 - 19:30
donderdag 17 oktober 2024 19:30