Vogelwandeling met natuurontbijt

Een blauwe schicht over de Dommel… De ijsvogel! Zouden we hem te zien krijgen bij de jaarlijkse IVN vroege vogelwandeling? Dit jaar, wat vroeger dan voorheen, zullen we weer een vroege ochtendwandeling maken. Ditmaal gebaseerd op het Rondje Rijsingen. De allerlaatste zomervogels zijn nog maar amper terug in Nederland maar het dagelijkse voorjaarsconcert is in volle gang zo vroeg.
De wandeling (ca 5,5 km) voert door stad en land, langs Dommeldal en akker. Zodoende kunnen we op korte afstand toch heel veel verschillende vogels waarnemen. De welluidende zanglijster en zwartkop bijvoorbeeld en wellicht ook de heimelijke boomkruiper of braamsluiper. Na de wandeling wacht ons een heerlijk ontbijt in de natuur.
Effe belangrijk:
  • Aanmelden is nodig in verband met de inkoop van het ontbijt, stuur een mail naar ivnrooi@gmail.com ovv “vroege vogelwandeling”
  • Voor (nieuwe) leden is het ontbijt gratis
  • Niet leden vragen we een bijdrage in de kosten van  €5,00
  • Het kan wat drassig zijn, daar qua schoeisel graag rekening mee houden.
  • Het vertrekpunt: waterzuivering Sint-Oedenrode (Boskantseweg 76)
  • kom zoveel mogelijk op de fiets ivm beperkte parkeermogelijkheid)
  • Start: 7 mei 2023; 6:00 (‘s ochtends!)
  • Wandelduur ca 5,5 km/2 uur
Jaarverslag Weidevogelgroep 2020
Waar
Waterzuivering