Samenwerking IVN en KNNV

afdelingen Oost-Achterhoek

21 september 2023

Nu ook op bestuurlijk niveau

IVN en KNNV afdelingen Oost-Achterhoek hebben overeenstemming kunnen bereiken over de manier waarop we de samenwerking tussen KNNV en IVN in met name de Oost-Achterhoek vorm kunnen geven.
Samenwerking die er op tal van gebieden al werd gerealiseerd maar nu ook op bestuurlijk niveau vorm heeft gekregen.

Nadat de algemene ledenvergaderingen van beide verenigingen groen licht hebben gegeven zijn we als bestuur hiermee aan de slag gegaan.
De uitkomst van onze overleggen leveren het volgende beeld op:
Beide verenigingen blijven als zelfstandige vereniging bestaan en hebben in de bezetting van het “dagelijkse bestuur” dezelfde personen voor het voorzitterschap, secretariaat en penningmeester. Het bestuur wordt verder aangevuld met minimaal 2 leden van zowel KNNV en IVN-Oost-Achterhoek.
De algemene ledenvergaderingen die eenmaal per jaar worden georganiseerd van KNNV en IVN blijven op de kalender als twee aparte vergaderingen.

De bestuursvergaderingen zullen in gezamenlijkheid worden gehouden.
In het eerste gedeelte van het overleg kunnen de werkgroep coördinatoren hun verhaal doen en vragen stellen aan het bestuur en de andere werkgroepen.
Op deze manier maken we kennis met elkaar en zien we de mogelijkheden om nog meer dan nu al het geval is tot samenwerken.
Het tweede gedeelte van de bestuursvergadering wordt een overleg tussen “dagelijks bestuur” en de bestuursleden die zitting hebben namens KNNV of IVN.

De praktijk zal uit gaan wijzen of we inderdaad gekozen hebben voor een werkbare vorm van samenwerking. Zoals we er nu in staan hebben we daar alle vertrouwen in.