Vogels kijken met de Vogelwerkgroep

Als u de vogels in de natuur ook een warm hart toedraagt en geboeid naar hun geluiden kan staan luisteren, dan is het misschien heel erg leuk om eens mee te gaan met onze werkgroepsleden.

Op zondagmorgen 26 mei gaan we als vanouds op verkenning en vertrekken dan om 07.45 uur vanaf de verzamelplek voor alle IVN activiteiten tegenover het bejaardenhuis aan de St. Jorisstraat, en carpoolen zoveel als mogelijk.

We nemen u mee naar een natuurgebied in de omgeving van Oirschot, Kampina Balsvoort genaamd. Met zijn vogelrijke Winkelsven, broekvelden en rustige bossen en heidevelden. Tijdens deze wandeling zal u best wel wat bos-/laan- en roofvogels spotten, maar wellicht ook akker- of weidevogels zien.

Doe minstens goede wandelschoenen aan want het lukt ons niet altijd om droge voeten te houden. Kinderen zijn natuurlijk ook van harte welkom, maar de wandeling zal toch zo’n 2,5 – 3 uur gaan duren. We blijven wel zoveel als mogelijk op de paden!

Zo proberen we u de kneepjes van het vogels kijken te laten zien/horen, zodat u ook thuis van de buitenvogels kunt genieten.

Leden van de Vogelwerkgroep zijn er ook; zij nemen telescopen mee, zodat u de vogels van dichtbij kunt waarnemen. Opgeven is niet nodig, en het is gewoon gratis.

Fietsers vertrekken op eigen gelegenheid naar de parkeerplaats Logtsebaan waar om 08.00 uur de wandeling zal starten. Uw gids is Hugo Smet en andere vogelwerkgroepsleden.

Aanmelding Excursie - Vogels kijken 26 mei

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Meerkoet-LA-Oirschot 26 mei 2024 - 07:45