Vogelexcursie met de vogelwerkgroep

Gaat u op 7 april ook mee vogels kijken? De VWG (vogelwerkgroep) van IVN Oirschot houdt dan een excursie naar het Diessensbroek om daar in het waterrijke gebied de vogels te gaan ontdekken. Er staat soms wel veel water en talloze vogelsoorten als ganzen en eenden (en nog veel meer) scharrelen er hun kostje of rusten er wat uit.

We wandelen vanaf de Waterzuivering over de paden rondom het retentiebekken en vanaf daar kunnen we goed naar de waterplassen en het broekland kijken. We zullen beslist een paar leuke verschillende vogelsoorten zien.

Leden van de VWG zijn er ook; zij nemen telescopen mee, zodat u de vogels van dichtbij kunt waarnemen. Ze vertellen u wat over de vogels en hun specifieke herkenpunten.

U moet wel laarzen of stevige schoenen aan doen: want het kan er zompig en nat zijn.

We vertrekken om 7.45 uur vanaf de parkeerplaats aan de St. Jorisstraat (tegenover Bejaardenhuis) en rijden naar Biest-Houtakker, voor ca 2,5 uur vertier.

Uw gids is Hugo Smet en verdere leden van de VWG.

Fietsers vertrekken op eigen houtje naar de waterzuivering aan de Heikestraat in Biest-Houtakker.

VWG IVN Oirschot

Aanmelding Excursie - Vogels kijken

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*