Welkom bij IVN Ede!

Waar staat IVN Ede voor?

IVN Ede is een vereniging van, door en voor enthousiaste natuurliefhebbers.

Ons doel is om zoveel mogelijk mensen, jong en oud, te laten ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond en belangrijk natuur is.

We organiseren excursies, cursussen, lessen en activiteiten in en over de natuur. Met onze jeugdclub en uitgebreid excursieprogramma voor de basisscholen doen we veel voor kinderen in de basisschoolleeftijd: zij vormen een belangrijke doelgroep voor onze afdeling!

Wat doet IVN Ede voor z’n leden en jou?

Iedereen kan mee op een IVN-excursie met een natuurgids in het Wekeromse Zand, de Bosbeek, het Bennekomse Bos, of bijvoorbeeld het Binnenveld.

Ook workshops natuurfotografie, of kabouterwandelingen speciaal voor de kleinere kinderen zijn voor iedereen toegankelijk.

Data, tijden en locaties van al deze publieksactiviteiten zijn te vinden in het Activiteitenprogramma.

Lid worden van IVN Ede! Wat zijn de voordelen?

Geïnteresseerd in de natuur maar nog geen IVN-lid?

Overweeg de meerwaarde van een lidmaatschap! Zie Lid worden.
Het lidmaatschapsbedrag is € 25,- per jaar.

IVN-Leden kunnen deelnemen aan één van de Werkgroepen. van de afdeling: vogels, fotografie, scholen, flora, Groene Gids.

Leden kunnen bovendien cursussen volgen, lezingen van het KNNV Wageningen e.o. bijwonen, deelnemen aan het jaarlijkse ledenuitje en ontvangen 4 x per jaar ons afdelingsblad de “Groene Gids”.

Zelf actief worden als gids of schoolgids?

Wie er blij van wordt om het eigen enthousiasme over de natuur te delen met anderen kan wellicht natuurgids worden.

Eens in de paar jaar wordt in samenwerking met andere IVN-afdelingen een uitgebreide natuurgidsenopleiding aangeboden.

De schoolgidsenopleiding is wat korter en bereidt de deelnemers voor op het begeleiden van activiteiten met kinderen in de basisschoolleeftijd.

Vanwege de grote aantallen aangevraagde lessen en activiteiten zijn wij steeds op zoek naar nieuwe schoolgidsen!

Neem gerust CONTACT met ons op als je interesse hebt.

NIEUW!

Interesse? Ga naar SCHOOLGIDSENCURSUS 2024.

Bron