Welkom bij IVN Amsterdam

IVN Amsterdam is een vereniging van en voor Amsterdammers die van de Amsterdamse stadsnatuur houden. We delen onze kennis en passie voor de natuur graag met elkaar en met anderen.

Doel: mens en natuur dichter bij elkaar brengen

Vooral in de grote stad is dit erg belangrijk! Vrijwel ieder weekend kun je met ons mee op natuurexcursie, een leuke natuuractiviteit ergens in de stad. Bij natuur cursussen kun je je natuurkennis verder bijspijkeren. Ook werken we veel samen met andere groene partijen in Amsterdam en organiseren we gezamenlijke groene evenementen.

Wil je ook graag bijdragen aan een duurzaam, leefbaar en groen Amsterdam? en mensen op een laagdrempelige manier in contact brengen met de verrassend wilde Amsterdamse stadsnatuur? Of heb je zin om lid te worden van deze gezellige natuureducatie vereniging en gelijkgestemden ontmoeten? Word dan lid van IVN Natuur in Amsterdam (Dat is de naam van IVN afdeling Amsterdam).

Leden en donateurs ontvangen de Groenbewuste Amsterdammer (GBA), het afdelingsblad met interviews en achtergrondartikelen. In de activiteitenkalender op deze site staan alle cursussen, excursies en lezingen aangekondigd.

Foto: ABSFreePic, CC0 1.0