Paddenstoelenwerkgroep

De paddenstoelenwerkgroep bestaat uit 12 actieve leden. In de herfst, het paddenstoelenseizoen per uitstek, gaat de groep wekelijks naar een gebied op zoek naar bijzondere paddenstoelen. Via macroscopie of microscopie worden de paddenstoelen op naam gebracht. Het doel is de bevordering van de kennis van de mycologie, inventarisatie en soortenonderzoek. Beginners en iets gevorderden houden zich enthousiast bezig met de mycologie. Kortom: “ze zwammen fantastisch over fantastische zwammen”.

Witdekselkalkbekertje (Craterium minutum)De waarnemingen worden doorgegeven aan de Nederlandse Mycologische Vereniging. In zeven  meetnetten worden paddenstoelen geteld. Een  meetnet is onderdeel van het Netwerk Ecologische Monitoring, een landelijk samenwerkingsverband tussen de overheid en een aantal particuliere gegevensbeherende organisaties (POG’s), waarbinnen de aantalsontwikkelingen van allerlei organismen worden gevolgd.  .

Coördinator: Lydia Levoleger.