Activiteitenverslagen

Hardenberg Buiten 2024

Nestakastjes timmeren, informatietafel

Het IVN was tijdens het jubilerende Hardenberg Buiten op paasmaandag present met een informatietafel. Er werd samengewerkt met Staatsbosbeheer aan het in elkaar zetten van nestkastjes.

Er werden ongeveer 170 van deze kastjes in elkaar getimmerd, met elkaar een heel kabaal. Vandaar dat we met de informatie en de vogelquiz een rustiger plekje opzochten. Hier konden we de mensen in alle rust te woord staan. De quiz werd door tientallen kinderen ingevuld. Vanuit de stapel goede oplossingen werd het verrassingspakket toegekend aan de 9-jarige Lenn Okken. Samen met zijn gezin kan hij een ontdekkingstocht maken door het Vechtdal langs de Anjerpunten.

We hopen dat de nestkasten een goede plek krijgen en snel in bezit worden genomen door onze gevederde vrienden en vriendinnen! Het IVN heeft o.a. ook een werkgroep Nestkasten. Zij controleren elk jaar de kasten in meerdere gebieden en noteren de broedresultaten. De gegevens worden doorgespeeld aan het SOVON en leveren zo een bijdrage aan kennisontwikkeling.

Lijkt het je wat om mee te doen? Meld je aan bij het IVN.

Als IVN kunnen we nog wel meer actieve natuurliefhebbers gebruiken. Wij participeren in het 1000-soorten project Vechtpark. Ook op organisatorisch gebied kunnen we hulp gebruiken. Wat dacht je van de ledenadministratie? Of het secretariaat? Of als redactie van ons clubblad De Hommel? Op alle fronten kun je meehelpen de natuur te ondersteunen en helpen de biodiversiteit te bevorderen.

Meer inlichtingen bij secretariaat@ivnhardenberg.nl