Blote voeten wandeling Swifterbant

Bij mijn laatste blote voeten wandeling door het bos viel het mij op dat ik daarmee eigenlijk niets bijzonders deed. Welk dier heeft er nu schoenen en sokken aan? Ok, een paard loopt of hoefijzers dus met een soort schoenen, maar dat paard is een huisdier. De wilde paarden in de natuurgebieden hebben meestal geen hoefijzers en lopen dus op blote voeten. Dus waarom doen wij dat niet. Laten we deze keer eens zonder schoenen en sokken door het bos lopen. Ervaren wat dat is. De “pijn” voelen van een takje of een steen onder je voeten. Maar ook de zachtheid van mos of gras en dor blad. Of door zand of modder en dan zien wat voor “diersporen” wij achter laten. Na de natuurlijke ervaring gaan we ook zelf een blote voeten pad maken en daar natuurlijk over lopen.

Met de jeugd in Swifterbant gaan we elke maand op de eerste woensdagmiddag het bos in. In principe is dit alleen voor leden van de jeugdnatuurclub. Wil jij ook één keertje mee? Kom gewoon langs en beleef de natuur met je vrienden.

Jeugd Swifterbant
Hertenkamplaan